Yönetim ve Liderlik

Günümüzde birçok firma ve kuruluş, iyi bir lider ve yönetici konusunda oldukça sıkı davranmaktadır. Birçok firma sahibi artık etkin olmayan liderlerden ve yöneticilerden daha çok bu konuda vizyon sahibi, başarıyı yakalayabilecek lider ve yöneticilerden yana tercihlerini yapmaktadır.

İyi bir yönetim ve liderlik için artık sadece belli başlı özellikler yanında daha farklı özellikler de gün yüzüne çıkmaktadır. Peki nasıl iyi bir lider olabiliriz. İyi bir yöneticinin vasıfları neler olmalıdır?

İyi bir yönetim ve liderlik nasıl olmalıdır?

  • İyi bir liderde aranan en önemli özellik vizyon sahibi olmak ve olumlu düşünebilmektir.
  • İyi iletişim kurabilen, sabırlı, önceliklerini iyi belirleyen liderler günümüzde en çok tercih edilen liderlik vasıflarındandır.
  • İyi bir lider tutarlı olmanın yanında dürüstlüğü ve risk alması gereken konularda elini taşın altına koyabilecek güçte olmalıdır.
  • İyi bir lider iletişimi etkin kullanır ve etik değerleri ön planda tutar.
  • İyi bir yönetim ve liderlik yapabilmek için liderlerin kendinde topladığı özelliklerin üzerine daha fazlasını koyması ve bu üzerine koyacağı özellikleri etkin şekilde kullanabilmesi çok önemlidir.
  • İyi bir lider yoktan var edebilen kişilerdir. Bu oluşan kaynakları ise en iyi şekilde idare edenler ise iyi yöneticiler sınıfına girerler.

Liderlik ve yönetim arasındaki farklar nelerdir?

Liderlik ve yönetim oldukça karıştırılan iki kavramdır. Birbirlerine çok benzerler ancak birbirlerinden birçok yönden ayrılırlar. Yönetim uygulamayı gerektirir ancak liderlik yeniliklere açıktır. Liderler özgüven sahibi, güvenilir, ileriyi görebilen kişilerdir. Lider, heveslidir, hataları tamir eder. Liderler, “ben” değil “biz” kavramlarını ön plana çıkarır.

Liderler her zaman yol gösterir. Lider, bir işin nasıl olacağını gösteren kişidir. Direk ya da doğrudan kişilerle iletişime geçerek ekibini tanımaya ve motivasyona iter. Yönetim bireylerle ilgili bir durumdur. Yöneticilerin yönetimle ilgili görev ve sorumlulukları vardır. Bu görev ve sorumluluklar hem organizasyon içinde hem de organizasyon dışında insanlarla sürekli etkileşim halinde olunmasını sağlar. Yönetici bu etkileşimde ortaya çıkacak problemlerin çözüm sürecinde ne olacağı ile ilgili karar veren kişidir. Bu bağlamda her yönetici lider her lider yönetici olur mu? sorusu akıllara gelebilir. Bir kişinin lider olması için yönetimden anlaması yani yönetici olması gerekmez. Ancak yönetici daha iyi yönetim sağlamak için lider olmalıdır.

İyi bir yönetim ve liderlik konusunda kendinizi eksik hissediyorsanız metafizik uzmanı, medyum astrolog Zeynel Eroğlu’na bu konuda istediklerini sorabilir, aklınıza takılan sorular, merak ettikleriniz hakkında danışarak nasıl iyi bir lider olunur hakkında çalışmalara katılarak bu konuda kendinizi eğitebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir