Sınav Kaygısı Kursu

Sınav Kaygısı Kursu

Hemen her öğrenci sınav kaygısı yaşayabilir. Sınav kaygısı, bir öğrencinin çoğu zaman çok da gerçekçi olmayan olumsuz beklentiler karşısında duyduğu yoğun sıkıntı demektir. Sorumluluğunu bilen, hedefleri olan ve bu hedefleri tutturmak için elinden geleni yapan çoğu öğrenci bu sınav kaygısı yaşayabilir. Öğrencilerin karşılaştığı sınavlarda az da olsa bir kaygı duyması normaldir. Ancak bu kaygı, beklenenin çok üzerinde olduğunda birçok fonksiyon olumsuz etkilenir. Başarıyı etkileyen bu olumsuzluklar stresin daha da artmasına yol açar.

Sınav kaygısı kendini nasıl belli eder?

  • Sınav kaygısı kişide hormonal değişiklikler oluşmasıyla kendini belli eder.
  • Çoğu zaman sınavın çok çok öncesinde de kaygı ve stres kişiyi esir alabilir.
  • Huzursuzluk, sinirlilik hali, konsantrasyon bozukluğu, karın ağrısı, uykusuzluk gibi belirtiler gösterebilir.
  • Aşırı terleme, kalp çarpıntısı, mide bulantısı ya da kusma şeklinde de kendini gösterir.
  • Bazen çok aşırı olan bu belirtiler yüzünden kişi sınavı terk edebilir.

Sınav kaygısına sebep olan nedenler nelerdir?

Sınav kaygısına birçok sebep neden olabilir. Bunların başında kişinin ailesi ve çevresindeki kişilerin sınavdan yüksek beklentilere sahip olması gösterilebilir. Bunun yanında öğrencinin kişiliği de sınav kaygısına sebep olabilir. Güven eksikliği ya da çok mükemmeliyetçi olmak, başaramama korkusu sınav kaygısına sebep olabilir. Bunun yanında kişinin yanlış metotlarla sınava çalışması, öğrenmeye etki edecek başka problemlerin olması da kişide sınav kaygısını tetikleyen sebepler arasındadır. Öğrenmede zorluk çeken öğrenci sınav zamanlarında bunu kendine stres ve kaygı yaparak sınavda başarısız olabileceğini düşünerek sınav kaygısına kapılabilir.

Sınav kaygısı nasıl azaltılabilir?

Sınav kaygısını azaltmanın birçok yolu vardır. Öğrenci sınav sonucuna değil de sınav sürecine odaklanmalıdır. Günlük çalışma planı oluşturarak bu plana göre çalışmalıdır. Negatif düşünceler kafadan atılmalıdır. Asla başkalarıyla kıyaslama yapmamalı ve herkesin kapasitesinin farklı olduğu unutulmamalıdır. Planlı ve programlı çalışarak stresi ve kaygıyı uzaklaştırabilirsiniz. Her zaman yüksek motivasyonlu olmalı ve başarısızlık akla getirilmemelidir.

Sınav kaygısını azaltmanın yöntemlerinden biri de sınav kaygısı kursu almaktır. Sınav kaygısı eğitimi sayesinde stresi yönetmeyi, sınav kaygınızı azaltmayı öğrenebilirsiniz. Bunun için metafizik uzmanı, medyum astrolog Zeynel Eroğlu yönetiminde sınav kaygısı kurslarına katılarak stresinizi ve kaygılarınızı kontrol altına almayı öğrenebilirsiniz.

 

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

eighteen + eleven =