Zaman Yönetimi

Zaman, herkes için çok önemli bir kavramdır. Sadece yetişkinler için değil her ne kadar çocuk olduklarını düşünsek de çocuklar için bile zamanın fazlaca önemi vardır. Ancak zamanın nasıl kullanılacağı konusunda çoğu insan bilinçsizdir ya da zaman yönetimi konusunda oldukça tecrübesiz olabilir. Zaman yönetimi profesyonel iş hayatınızda olduğu kadar günlük hayatınızda hatta öğretim zamanınızda bile büyük önem kazanır.

Zaman yönetimi, kişilerin zamanı en etkin şekilde kullanıp günü en verimli şekilde bitirmeye çalışmak ve çalışmanın yanında kendisine ve ailesine de zaman ayırabilme becerisidir. Ancak çoğu zaman zaman yönetimini gerektiği gibi kullanamaz hatta yirmi dört saatin yetmediğini düşünerek hayıflanırız.

Zaman yönetimi için neler yapılabilir?

İlk yapmanız gereken şey zaman yönetimini verimli kullanmak için zamanın nasıl geçirildiğini tespit etmektir. Herkesin uyku, yemek, temizlik ve bakım, ulaşım gibi sabit olan durumları vardır. Bu zorunlu sabit işler dışında kalan süreyi çok iyi planlayarak zamanınızı yönetebilirsiniz. Zaman yönetimi için plan yaparken önceliklerinizi belirlemeli kısa vadeli hedeflerinizi ya da daha sonraya bırakabileceğiniz işleri listeleyerek zamanınızı bölebilirsiniz. Zamanı yönetirken bazı durumlarda hayır diyebilmek önemlidir. Birkaç farklı işi aynı saat dilimine sığdırabilmek de zamanı yönetmenin temellerinden biridir.

Zaman yönetiminin faydaları nelerdir?

Zaman yönetiminin amacı işleri iyi yapmak değil doğru işleri doğru zamanlarda yapabilme becerisidir. Zamanı verimli kullanarak, zaman yönetimini en iyi şekilde kullanarak birçok fayda elde edebilirsiniz.

  • Hayatınızdaki iş yetişmedi stresi yok olur.
  • Kendinize güven ve inancınız çoğalır.
  • Disiplinli bir hayata geçiş yaparsınız.
  • Daha enerjik ve zinde olur, odak noktalarınızı daha kolay belirleyebilirsiniz.
  • İş haricinde eğlenceye ve dinlenmeye de vakit ayırabilirsiniz.
  • Profesyonel iş hayatınızda zaman yönetimini verimli kullanarak daha güvenilir olduğunuzu gösterebilirsiniz.
  • Fırsatları daha kolay değerlendirebilir, çalışma yöntemlerinizi geliştirebilirsiniz.
  • İş üzerindeki konsantrasyonunuz daha fazlalaşır.
  • Takım ruhunu daha iyi yakalayabilir ve takımınızdaki kişileri de buna göre motive edebilirsiniz.
  • Sorumluluklarınızı daha iyi anlar ve yönetirsiniz.

Zamanı daha iyi kullanmak, veriminizi artırmak çok önemlidir. Gerek günlük hayatınızda gerekse profesyonel iş hayatınızda hem kendinize hem de çevrenizdeki insanlara zaman yönetimi konusunda örnek olabilirsiniz. Bunun için metafizik uzmanı, medyum astrolog Zeynel Eroğlu’nun zaman yönetimi ile ilgili çalışmalarından yararlanabilir, zamanınızı en verimli ve aktif şekilde yönetme fırsatlarını keşfedebilirsiniz.

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

nine + fourteen =